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Thread: Two Germans riding the USA

  1. #16
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    May 21st -- Part2

    more views along the way
    Aussichten entlang des Weges

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    A friendly biker crew along the way, with one riding a bicycle !
    Eine Gruppe von Motorradfreunden, wobei einer mit dem Fahrrad fuhr !

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    We continued on 191 to St. John for a tank stop. Roland thought of trading his horses ! The young man in the picture is a Rodeo rider.
    Auf der 191 ging es weiter nach St.John zum Tanken. Roland wollte die Gäule wechseln, aber der junge Herr im Bild wollte sein geliebtes Rodeo-pferd einfach nicht hergeben.

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    It was pretty damn windy as we continued on 180W until we reached the Pertified Forest National Park.
    Mit starkem Seitenwind auf der 180W erreichten wir schliesslich den Petrified Forest Nationalpark.



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    Don't feed the Raven.
    Bitte den Raben nicht fuettern
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    Petrified wood all over the place
    Versteinerte Baumstaemme soweit das Auge reicht
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  2. #17
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    We continued on 40W to Holbrook. I wanted to stay in the tacky Wigwam Motel, built in the 50s, were you will sleep in a (concrete) tipi. Alas they were fully booked.
    Auf der 40W ging es weiter nach Holbrook. Dort gibt es das formidable Wigwam Motel, wo man seit den 50ern in einem Wigwam (Tipi) schlafen kann. Leider, und zur Erleichterung meines Bruders welcher den Kitsch nicht so toll fand, war alles ausgebucht.

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    We finished the evening with a good steak and a cold drink
    Der Abend wurde mit einem saftigen Steak und einem kalten Getraenk beendet.


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  3. #18
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    Muslims have a pilgrimage to Mecca
    Americans have a pilgrimage to Disneyland
    Germans must ride RT66 (more on that in the next post)
    .......

    Muslime pilgern nach Mekka
    Amis pilgern nach Disneyland
    Deutsche fahren die Rt66
    ....


    Leaving Holbrook we went west on I40 and gotten suckered into looking at Meteor Crater.
    For $18 you get to see a big hole in the ground.
    Von Holbrook aus fuhren wir auf der I40W und besuchten die Touristenfalle namens Meteorkrater
    Fuer $18 darf man sich dort ein grosses Loch anschauen.

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    https://en.wikipedia.org/wiki/Meteor_Crater
    https://www.tripadvisor.de/Attraction_Review-g31411-d109688-Reviews-Meteor_Crater-Winslow_Arizona.html



    In Flagstaff we had lunch at an Indian restaurant.
    Beim Inder zum Mittagessen in Flagstaff.

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    We continued West on our search for Rt66 and ran into these happy Germans, which were part of a bigger group.
    Some of them rode Harley Sportsters with a 90 mile range, so they had to carry extra gas cans.
    Weiter ging es nach Westen, auf der Suche nach der Rt66. Hierbei trafen wir diese fröhliche Burschentruppe aus Ulm.
    Wegen Mietproblemen hatten einige eine Harley Sportster mit kleinem Tank. Ihre Kumpels auf den Tourern fuehrten deshalb noch ein paar BEnzinkamister mit.

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    Once we hit Rt66 the road was littered with Germans on Harleys
    Auf der Rt66 wimmelte es von Deutschen auf Harleys.


    Eventually we reached the heart of Rt66, Seligman, where we looked for a place for the night
    Nach einem kurzen Tagesritt erreichten wir Seligman, das Epizentrum der Rt66



    We stayed at the Canyon Motel, which is run by Reinhard, originating from the Black Forest.
    Wir nächtigten im Canyon Motel, unter der Regie von Reinhard aus dem Schwarzwald.

    (View at Reinhard's rooms .....Zimmer beim Reinhard)
    https://pjroberts2010.wordpress.com/2014/09/19/the-heart-of-route-66/

    We had a mediocre hamburger for dinner at the much touted Lilo's Cafe, owned by another German.
    Zum Abendessen gabs einen unterdurchschnittlichen Hamburger in Lilo's Cafe, welches auch in deutschem Besitz ist.

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    My favourite place in Seligman was the Blackcat, where the locals hang.
    Mein Lieblingsplatz in Seligman war die Blackcat Bar, wo die Einheimischen trinken.

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    A few more pics of the day
    Noch ein paar Bilder vom Tag

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    In the next posting I will tell you (German) guys why there are better rides than doing Rt66 from Chicago to Santa Monica
    Im nächsten Post geht es darum wie man Geld und Urlaubszeit besser verbringt als blindlings die gesamte Rt66 abzufahren.













    .....

  4. #19
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    Der Mythos der Rt66

    In Fernsehdokumentationen werden die Hoehepunkte der Rt66 auf 60 Minuten komprimiert und geschmackvoll dargestellt.
    Diese diversen RT66 Dokus werden dann (gefuehlt) mindestens einmal im Monat ausgestahlt.
    Und nach solchen wiederholten Hirnwäschen per Glotze, haben Horden deutscher Biker eventuell das Beduerfnis die Mutter aller Strassen zu befahren.

    Der Mythos der Rt66, ist halt ein Mythos, oder was man halt so glauben will. Hartgesottene Rt66-fans werden sich jedoch von nichts und niemandem beirren lassen und das Ding komplett abfahren.
    Die Highlights der Rt 66 sind im folgenden Link aufgefuehrt.
    http://www.germany66.org/cms66/index.php/die-route-66/highlights-der-route-66

    Was dem deutschen Mopedfahrer in den Dokus nicht eingebleut wird ist die Langeweile und Oede der 4000km entlang der Rt66. Mit Erschrecken wird dann festgestellt dass die RT66 in langen Abschnitten nicht mehr existiert und deshalb auf der Interstate gefahren werden muss. Und andere Streckenabschnitte sind derart holprig, dass man sich mit der unterbefederten Miet-Harley gerne wieder auf die Autobahn zurueckzieht.

    Trotzdem kann man sicherlich Spass haben entlang Teilstrecken der Rt66. Das magische Wort im vorigen Satz ist "Teilstrecken".

    Also nach LA oder Las Vegas fliegen, und dann mit dem Mietmoped gewisse Teile der Rt66 befahren, was dann in 2-3 Tagen erledigt ist. Diese Teilstrecken beinhalten dann auch Seligman und Kingman, welche als Herz der Rt66 gelten.
    Die restlichen 2.5 Wochen vom Urlaub kann man dann auf viel schoeneren Strecken in Kalifornien, New Mexico oder Arizona verbringen um diverse und supertolle Naturparks zu besuchen.
    Bei solchen Streckenplanungen werden allerdings die Entfernungen und die Hitze oft unterschaetzt. 300-400 Meilen am Tag ist genug.
    Bei Hitze helfen Euch diese Kuehlwesten dabei nicht vor Hitzeschlag vom Moped zu fallen http://www.techniche-intl.com/catalogus/hyperkewl-cooling-deluxe-sport-vest.html
    Die Dinger funktionieren super.

    Ich habe auch schon Deutsche mit Miet-Mopeds in den Smokey Mountains getroffen, wobei die Landschaften im Osten der USA doch sehr an Schwarzwald und Allgäu erinnern. Deshalb: Wenn man schon ein kleines Vermoegen ausgibt um in den USA Moped zu fahren, dann bitte nur im Westen der USA. Der westlichen Teil der USA bietet einfach grandiose Szenerien welche in Europa nicht zu sehen sind.





    .... here some quick translation

    The myth of Rt66....

    In German television docus, a trip along Rt66 is compressed and tastefully presented in 45-60 minutes.
    These various RT66 docus are then broadcasted at least once a month.
    And after such repeated brainwashing per TV, by now every year hordes of middle-aged German bikers venture to ride the mother of all roads, and of course on a Harley.

    The myth of Rt66 has become religion and our Teutonic hardcore Rt66 fans will not be bothered by reason or anything and want to ride the legend from end to end. And so those poor saps spend 2-3 weeks riding from Chicago to CA, seeking what's left of Rt66..........

    What the docus omit to show to our German riders is the boredom along the Rt66. Once on route, the riders realize that RT66 no longer exists in long sections, and Interstates will be ridden instead . And other remaining sections of old Rt66 are so bumpy, that any Harley feels like a hard-tail.

    Nevertheless, one can certainly have fun along certain sections of Rt66.

    Fly to LA or Las Vegas, and ride the rental bike along certain parts of the Rt66, which is done in 2-3 days. These sections also include Seligman and Kingman, which are considered the heart of Rt66.
    The remaining 2.5 weeks of vacation can be spent on much more beautiful stretches in California, New Mexico or Arizona to visit diverse marvelous nature parks.
    However, in such route planning, including sightseeing, the distances and the heat are often underestimated. 300-400 miles a day is enough.

    I have also met Germans with rental bikes in the Smokey Mountains, although the landscapes in the East of the US are very reminiscent of Schwarzwald and Allgäu. Therefore: If you spend a small fortune to ride the US, then do it in the West. The western part of the USA offers grandiose landscapes which can not be seen in Europe.

  5. #20
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    >We got up early, had breakfast, and headed over for the Barbershop to get a haircut from Angel.
    Wir standen frueh auf, fruehstueckten, und gingen dann zum lokalen Barbier, names Angel.

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    Unfortunately, Angel was sick. Angel is a living legend for promoting and reviving historic Rt66. Judging by the hordes of Europeans we met there, he did a fine job !
    Leider war Angel krank. Angel ist eine lebende Legende in Arizona. Angel war die treibende Kraft am Aufbau der Rt66 als Mythos. Und das ist im sehr gut gelungen.

    http://www.route66giftshop.com/the-angel-of-route-66/


    We left Seligman and hit West on Rt66.
    Weiter ging es Richtung Westen.

    Defunct motel - dead fly on lens
    Motel Ruine -- tote Fliege auf der Linse
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    At the Hackberry Store we ran into more Germans !
    Stop in Hackberry, wo wir eine Gruppe fideler Biker aus Weingarten (BW) trafen



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    German biker -- Fideler biker aus Weingarten

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    Around Kingman we found this gem !
    Bei Kingman fanden wir diese Sehenswuerdigkeit

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    Then came the prettiest part of Rt66 Oatman Rd to Sitgreaves Pass
    Nun kam der schoenste Teil der Rt66 Oatman Rd zum Sitgreaves Pass



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    Right before Oatman - we took a shortcut
    Kurz vor Oatman, ging es auf eine meiner beruehmten Abkuerzungen.




    We were headed towards Las Vegas to see Jay, a friend and fellow rider
    Weiter ging es nach Las Vegas zum Mittagskaffe bei Jay

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    That's not a lake -- all solar panels !
    Kein See, sondern Solarzellen

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    From Sin-city we hit towards Pharump where we stayed for the night
    Aus der Spielhoelle ging es weiter nach Pharump wo wir die Nacht verbrachten


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    Last edited by hellebauer; 04-02-2017 at 03:14 AM.

  6. #21
    Looks like you guys are having a nice trip , great to see & thanks for sharing. And hope you continue to enjoy our country !!

    BTW it is very considerate of you to provide both German & English text...again Thanks........
    Ron Prior {AMA member ,MOA member}
    Milford,Oh
    2002 KLT
    2004 Roadster

  7. #22
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    This looks like a really great trip. I'm from Belgium and planning to come to the US next year (will do also Canada).
    Do you have the tracks on GPX? It would be great to use them as a base?

  8. #23
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    Quote Originally Posted by jaakgs View Post
    This looks like a really great trip. I'm from Belgium and planning to come to the US next year (will do also Canada).
    Do you have the tracks on GPX? It would be great to use them as a base?
    Though shalt not underestimate the distances
    How long are you planing to ride? We did the southern route to CA , but you also want to go to Canada !If you start/end on the East cost, and look at all the good stuff you can ride 15-20k Miles (30.000km) . I have no GPS tracks, but can give you the approx. route in private message. Swing by if you are in Baltimore !

  9. #24
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    Heute fahren wir durch Death Valley bei angenehmen 36Grad im Schatten.

    Towards Death Valley



    Wat mut dat mut.
    Trophy picture time


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    Before we rode into Death Valley we rode up Dantes View. From there you have a marvelous view of below Death Valley from 5500 feet down!
    Zuerst fuhren wir auf Dantes View hoch. Aus 1700m Hoehe hat man eine Wahnsinnsaussicht auf das Death Valley.

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    Riding down Dantes View into Death Valley
    Und runter geht's, rein ins Death Valley

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    A Canadian we met up on Dantes View
    Ein Kanadier wlechen wir auf Dantes View trafen

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    Next stop was the Devil's Golf Course, a large salt pan.


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    ....then on to Artist's Palette
    ...

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    ........and to an oasis by the gas station
    ....... Tankstelle und Oase in Death Valley

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    There I noticed that my clutch was failing......
    Dort began sich meine Kupplung zu verabschieden.....


    Sand dunes on our way out of Death Valley
    Sandduenen auf dem Weg aus Death Valley

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    Riding towards Lake Isabelle ......without clutch











    Overnight at Lake Isabelle
    Nachtquartier am Isabelle See

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  10. #25
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    Fantastic report and images from a great ride.

    Thanks for sharing Helmut!
    Bob Smith
    1998 R1200C
    2005 Rocket III

  11. #26
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    Quote Originally Posted by hellebauer View Post
    Though shalt not underestimate the distances
    How long are you planing to ride? We did the southern route to CA , but you also want to go to Canada !If you start/end on the East cost, and look at all the good stuff you can ride 15-20k Miles (30.000km) . I have no GPS tracks, but can give you the approx. route in private message. Swing by if you are in Baltimore !
    I know it will be a challenge, the distance but you only drive once. If you could provide some details on the route, that would be great. The more information the better.

  12. #27
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    Quote Originally Posted by jaakgs View Post
    I know it will be a challenge, the distance but you only drive once. If you could provide some details on the route, that would be great. The more information the better.
    PM sent

  13. #28
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    Yesterday my clutch slave cylinder had died in Death Valley, still, we rode the bikes to Lake Isabelle. A BMW dealer was 60 miles away, but had a bad reputation. I decided to have my bike towed to Ben's Motorcycle Works in Freedom, CA . Larry came with a rented trailer for the 350mile tow. Roland rode with Larry and I took Roland's bike.

    Die Hydraulik meiner Kupplung verabschiedete sich gestern in Death Valley. Trotzdem fuhren wir noch bis zum Isabelle See um dort zu naechtigen. Hundert Kilometer weiter gab es zwar einen BMW Haendler, leider mit einem sehr schlechten Ruf. Ich entschied mich das Moped abschleppen zu lassen, ins 550km entfernte Freedom , CA , zu Ben's. Larry kam mit einem Miethaenger, Roland fuhr mit LArry, und ich nahm Roland's Motorrad.


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    Along the way (on I5) I also saw the most disgusting cattle operation. It stank for miles. 100.000 cattle on a feeding lot, standing in piles of ****.
    Entlang der Interstate 5 ist die Harrisfarm. Dort werden 100.000 Rinder schlachtreif gemaestet. Der Gestank ist maechtig und meilenweit.


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    And we had the best Hamburger ever that night ! Grass fed Angus beef.
    Abends hatten wir dann einen der besten Hamburgers im Wooden Nickel. Von gluecklichen Angus Rindern in der Weidehaltung. :L


    http://www.woodennickelfreedom.com/contact-the-wooden-nickel-in-watsonville

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  14. #29
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    Quote Originally Posted by hellebauer View Post
    PM sent
    Thank you !!

  15. #30
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    The next morning we went to Ben's shop, and my bike was the first on the lift.
    Frueh am Morgen ging es in die Mopedwerkstatt, und tatsaechlich war mein Motorrad als erstes auf dem Lift


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    As suspected, a bad clutch slave cyclinder
    Wie vermutet war der Kupplungsausrueckzylinder schlecht

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    While Tim fixed my bike, I started digging into my brother's bike, to get the tires changed. Breakpads too ! BMW special for $220 :o
    Waehrend Tim mein Moped reparierte serlegte ichg das andere Moped zwecks Reifenwechsel. Vorne brauchten wir dann noch neue Bremsbelaege.

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    Beemer, the shop dog had a watchful eye on all work performed
    Beemer, der Werkstatthund passte auf dass auch alles glatt ging.

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    No, I didn't do it officer !
    Die Polizei, Dein Freund und Helfer

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    The end of the trip?
    Ist die Reise hier zu Ende ?


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    Before noon we were rolling again, on our way to Big Sur. Great sights were to be had along US1
    Um 11 war alles fertig, und wir fuhren entlang der US1 in Richtung Big Sur. Herrliche Aussichten dort !

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